Trávník, skleník, zahrada, pole

02.04.2020 15:37

Už nám tedy oficiálně začalo jaro (od 21. 3. 2020) a navzdory chladným ránům a suchu tráva roste. A tak jsem se rozhodla v samostatném článečku pohovořit o mých způsobech sekání a kosení (je v části Moje zkušenosti).

Ke skleníku: je již plně zabydlený. Nasázená sazečka již vylezla, nasetý špenát a ředkvičky také, i to rané zelí - to bude sadba pak na přesazení ven. Dobře se daří přesazeným listovým salátům - brzo již bude možné začít sklízet. Výhoda těchto salátů spočívá v tom, že berete jen vnější listy a nelikvidujete celé rostliny, takže vám pořád rostou a rostou další listy. Navíc pro ty, co žijí sami a nejsou extrémní jedlíci salátů, je celá hlávka hlávkového salátu příliš. Takto si vezme člověk jen několik listů, navíc mám několik barevných odrůd - takže je to pestré. Také špenát, co jsem sem zkusila přesadit z původního místa skleníku, kde v teplých dnech začal ze samovýsevu vzcházet, se má zde dobře a hezky roste. V průběhu dubna již bude ke sklízení do nějaké mňamky.

Na záhonech: je nasázená sazečka, zasetý špenát a další. Česnek z podzimní výsadby vypadá naprosto luxusně, jen v tom suchu a ranních mazících mu lehce osychají špičky listů.

Na poli: ozimé obilí vypadá skvostně - sytě zelené bohaté trsy (krásně odnožuje). Nasela jsem jařiny, ale obávám se, že to vyhrabali a sezobali ptáci. Tak uvidíme.